Mats Lagerqvist, vd på Indecap, in i Fondbolagens förenings styrelse

Vid Fondbolagens förenings årsstämma idag valdes Mats Lagerqvist, Indecap, in som ny styrelseledamot. Javiera Ragnartz, SEB Investment Management, fortsätter som ordförande.

Fondbolagens förenings styrelse:

Ordförande:

Javiera Ragnartz, SEB Investment Management

Vice ordförande:

Magdalena Wahlqvist Alveskog, Handelsbanken Fonder

Ordinarie ledamöter:

Jesper Bonnivier, Avanza Fonder

Tomas Flodén, AMF Fonder

Liza Jonson, Swedbank Robur

Jessica Malmfors, Lannebo Fonder

Maria Rengefors, Nordea Fonder

Johan Schagerström, FCG Fonder

Mats Lagerqvist, Indecap (nyval)

Vid frågor kontakta:

Eva Reimers, kommunikationschef Fondbolagens förening
08-506 988 06 / 070-644 31 70 / eva.reimers@fondbolagen.se

Fredrik Nordström, vd Fondbolagens förening
08-506 988 01 / 070-219 35 20 / fredrik.nordstrom@fondbolagen.se

Aktie-Ansvar, Alfred Berg Kapitalförvaltning, AMF Fonder, Avanza Fonder, Carnegie Fonder, Cicero Fonder, Cliens Kapitalförvaltning, C WorldWide, Didner & Gerge Fonder, East Capital Group, Enter Fonder, Excalibur Asset Management, FCG Fonder, Fidelity International,  First Sentier Investors, Franklin Templeton Investments, Handelsbanken Fonder, HealthInvest Partners, Holberg Fonder, HSBC Global Asset Management, Indecap, ISEC Services, J.P. Morgan Asset Management, Lannebo Fonder, Lysa Fonder, Länsförsäkringar Fondförvaltning, Movestic Fonder, Naventi Fonder, Navigera, Nordea Fonder, Nordnet Fonder, ODIN Fonder, SEB Investment Management, Sensor Fonder, Simplicity, SKAGEN Fonder, Skandia Fonder, Spiltan Fonder, Storebrand Fonder, Strand Kapitalförvaltning, Swedbank Robur, Söderberg & Partners Asset Management, Tellus Fonder, TIN Fonder, Tundra Fonder, Wahlstedt & Partners, Ålandsbanken Fondbolag, Öhman Fonder.

Advokatfirman MORE Evander, Apriori Advokatbyrå, Bloomberg LP, Citi, Deloitte, EY, FundRock Management Company, Gernandt & Danielsson Advokatbyrå, Harvest Advokatbyrå, MFEX, Morningstar Sweden, Northern Trust Service SE, PwC Sverige, Vinge, Wesslau Söderqvist Advokatbyrå.